Zarządzenie Nr 100/2024 Rektora Akademii Tarnowskiej z dnia 25 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Procedury zgłaszania naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych w Akademii Tarnowskiej
https://bip.atar.edu.pl/zarzadzenie/z-100-2024
Celem procedury zgłaszania naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych, jest dbałość o poszanowanie interesu publicznego, przepisów prawa, określenie zasad dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Akademii Tarnowskiej
Formularz zgłoszeniowy: https://zgloszenia.pwsztar.edu.pl/zgloszenia-naruszenia-prawa/
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH SYGNALISTY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) informujemy, iż:
1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Akademia Tarnowska reprezentowana przez Rektora Akademii Tarnowskiej (z siedzibą przy ul. A. Mickiewicza 8, 33-100 Tarnów), w zakresie realizowanych zadań.
2. Przestrzeganie zasad ochrony danych nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych.
3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
1) art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – obowiązek administratora, w związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, w celu realizacji zadań związanych z obsługą zgłoszeń wewnętrznych,
2) art. 9 ust. 2 lit. g) RODO w związku z przepisami ustawy o ochronie sygnalistów, jeżeli takie dane osobowe zawarte są w zgłoszeniu sygnalisty.
4. Dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe będą udostępnione podmiotom zapewniającym, na podstawie umów zawartych przez administratora, obsługę działalności administratora (np. dostawcy usług informatycznych). Dane osobowe będą udostępniane odrębnym administratorom, tj. właściwym organom, w przypadku podejmowania działań następczych.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz ograniczenia przetwarzania.
7. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
9. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani, na podstawie tych danych, nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.