- USTAWY, ROZPORZĄDZENIA
- Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów, Dz.U. 2021, poz. 661 (tekst ogłoszony);
- Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 marca 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. 2021, poz. 478 (tekst ogłoszony);
- Ustawa z dnia 3 lipca 2018 Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. 2018, poz. 1669 (tekst ujednolicony);
- Ustawa z 22 grudnia 2015 o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, Dz.U. 2020 poz. 226 (tekst ujednolicony);
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów, Dz.U. 2018 poz. 1861;
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 kwietnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów, Dz.U. 2019 poz. 787;
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. poz. 1498).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. poz. 1498).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. poz. 420).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. poz. 1411).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. poz. 1679).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. poz. 1908).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 8 stycznia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz.U. 2021 poz. 62).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie kryteriów oceny programowej; Dz. U. 2018 poz. 1787;
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji, Dz.U. 2018 poz. 2218;
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 lipca 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków prowadzenia studiów, Dz.U. 2017 poz. 1515;
- Ustawa z dnia 7 lipca 2017 r. o Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, Dz. U. 2017 poz. 1530 (tekst ujednolicony);
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 15 stycznia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych oraz jednostek naukowych na pomoc materialną dla studentów i doktorantów Dz. U. 2016 poz. 74 (Nieobowiązujący – uchylona podstawa prawna);
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2016 r. w sprawie ogólnopolskiego wykazu nauczycieli akademickich i pracowników naukowych Dz. U. 2016 poz. 1577 (Nieobowiązujący – uchylona podstawa prawna).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 września 2016 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów Dz. U. 2016 poz. 1554 (Nieobowiązujący – uchylona podstawa prawna);
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, Dz.U. 2011, poz.1470 (Nieobowiązujący. brak nowego Rp)
- PODSTAWY PRAWNE KSZTAŁCENIA PIELĘGNIAREK
- Rozporządzenie Ministra Nauki i szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego, Dziennik Ustaw 2019, poz 1573
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020, poz. 581).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020, poz. 885).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 23 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020, poz. 1881).
- Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 24 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej; Dz.U. 2018 poz. 123; Uwaga: Nowelizacje po tekście jednolitym;
- Obwieszczenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 stycznia 2018 w sprawie ogłoszenie jednolitego tekstu rozporządzenie MNiSW w sprawie standardów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa, Dz.U. 2018 poz. 345;
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie standardów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa; Dz.U. 2012 poz. 631; T.j. Dz.U. 2018 poz. 345 – jak wyżej;
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa; (Dz.U. 2016 poz. 1332) Patrz jak wyżej Dz.U. 2018 poz. 345
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 listopada 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia dla kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, pielęgniarstwa i położnictwa; (Dz.U. 2016 poz. 1908) Patrz jak wyżej Dz.U. 2018 poz. 345
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia studiów dla pielęgniarek i położnych, które posiadają świadectwo dojrzałości i ukończyły liceum medyczne lub szkołę policealną albo szkołę pomaturalną, kształcącą w zawodzie pielęgniarki i położnej; Dz.U. 2012 poz. 770;
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących kształcenia pielęgniarek i położnych; Dz.U. 2012 poz. 970;
- UCHWAŁA z 13 grudnia 2012 r. NR 26/III/2012 Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych w sprawie zasad zaliczania zajęć praktycznych i praktyk zawodowych na studiach I stopnia na kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo, które mogą trwać krócej niż 3 lata.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego, Dziennik Ustaw 2019, poz 1573
- PODSTAWY PRAWNE KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz. 1450)
- Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz 890)
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz 726)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz 2160)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz. 312).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dziennik Ustaw 2017, poz. 1575
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. poz. 1450)
- PODSTAWY PRAWNE KSZTAŁCENIA FIZJOTERAPEUTÓW
- Rozporządzenie Ministra Nauki i szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego, Dziennik Ustaw 2019, poz 1573
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020, poz. 581).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020, poz. 885).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 23 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020, poz. 1881).
- Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, Dziennik Ustaw 2015, poz. 1994 (Uwaga: Akty zmieniające; T.j. poniżej)
- Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, T.j. Dz.U. 2018 poz. 505; Uwaga: Nowelizacje po tekście jednolitym
- Rozporządzenie Ministra Nauki i szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego, Dziennik Ustaw 2019, poz 1573
- STUDIA PODYPLOMOWE
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. 2018, poz. 1668;
W Ustawie: Dział III „Studia podyplomowe, kształcenie specjalistyczne i inne formy kształcenia” (Art. 160, 163, 164)
W tym: „Art. 160. 1. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż 2 semestry i umożliwiają uzyskanie kwalifikacji cząstkowych na poziomie 6, 7 albo 8 PRK.
2. Program studiów podyplomowych określa efekty uczenia się dla kwalifikacji cząstkowych uwzględniające charakterystyki drugiego stopnia PRK na poziomie 6, 7 albo 8 PRK określone w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji oraz umożliwia uzyskanie co najmniej 30 punktów ECTS.”
Ustawa z 22 grudnia 2015 o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, Dz.U. 2016, poz. 64;
W ZSK: Efekty uczenia się dla kwalifikacji cząstkowych:
– Kwalifikacje cząstkowe: Art. 2. pkt. 9)
– Charakterystyki poziomów 6-8 drugiego stopnia typowe dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach systemu szkolnictwa wyższego i nauki: Art. 7 ust. 3; określone w odnośnym Rozporządzeniu MNiSW, Dz.U. 2018 poz. 2218.
– Charakterystyki poziomów 1-8 drugiego stopnia typowe dla kwalifikacji o charakterze zawodowym: Art. 7 ust. 4; określone w odnośnym Rozporządzeniu MNiSW, Dz.U. 2016 poz. 537.
- OCENY i WYTYCZNE POLSKIEJ KOMISJI AKREDYTACYJNEJ
Ze stron Polskiej Komisji Akredytacyjnej:
- https://www.pka.edu.pl/dla-uczelni/wzory-raportow-samooceny/
- https://www.pka.edu.pl/dla-uczelni/wzory-raportow-zespolu-oceniajacego/
Ocena programowa PKA
Wzory dokumentów (obowiązujące dla postępowań w sprawie oceny programowej wszczętych po 30 września 2018. Datą wszczęcia postępowania w sprawie oceny programowej jest data pisma wysłanego do uczelni przez PKA z prośbą o sporządzenie raportu samooceny.)
Kryteria oceny programowej
Szczegółowe kryteria dokonywania oceny programowej
– Profil ogólnoakademicki:
Wzór raportu samooceny (.doc)
Wzór raportu zespołu oceniającego (.doc)
– Profil praktyczny:
Wzór raportu samooceny (.doc)
Wzór raportu zespołu oceniającego (.doc)
OPINIA Zespołu w sprawie oceny programowej
OPINIA Zespołu dla profilu ogólnoakademickiego
OPINIA Zespołu dla profilu praktycznego
KARTY spełnienia standardów jakości kształcenia (dla kryteriów)
KARTY (profil ogólnoakademicki)
KARTY (profil praktyczny)
Wytyczne do przygotowania raportu samooceny
(na podstawie Uchwały Nr 66/2019 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie wytycznych do przygotowania raportu samooceny).1 – Jeżeli uczelnia prowadzi studia na danym kierunku o profilu ogólnoakademickim i o profilu praktycznym, raport należy przygotować odrębnie dla każdego z profili.2 – Raporty, o których mowa w ust. 1, uczelnia zobowiązana jest przekazać Polskiej Komisji Akredytacyjnej w terminie sześciu tygodni od dnia otrzymania zawiadomienia o ocenie.3 – Raport samooceny należy przygotować w jednym egzemplarzu w wersji papierowej oraz dwóch w wersji elektronicznej, przy czym załączniki – tylko w wersji elektronicznej. Wersja papierowa raportu oraz wersja elektroniczna nagrana na płycie CD lub DVD (w dwóch kopiach) powinna zostać przesłana na adres Biura Polskiej Komisji Akredytacyjnej: ul. Żurawia 32/34, 00-515 Warszawa.4 – Uczelnia, zgodnie z § 17 ust. 3 Statutu PKA, publikuje raport samooceny na swojej stronie podmiotowej 14 dni przed terminem wizytacji zespołu oceniającego.
Zasady przeprowadzania wizytacji
(na podstawie Uchwały Nr 67/2019 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie zasad przeprowadzania wizytacji przy dokonywaniu oceny programowej).
1. Wizytacja przeprowadzana jest zgodnie z harmonogramem, który obejmuje w szczególności:1 – Spotkanie zespołu oceniającego z władzami uczelni prowadzącej oceniany kierunek studiów.2 – Ocenę spełnienia kryteriów oceny programowej określonych w §1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie kryteriów oceny programowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1787), oraz kryteriów szczegółowych i standardów jakości kształcenia określonych odpowiednio dla profilu ogólnoakademickiego i praktycznego, stanowiących załącznik nr 2 do Statutu Polskiej Komisji Akredytacyjnej.3 – Hospitacje zajęć dydaktycznych.4 – Wizytację infrastruktury dydaktycznej, uczelnianej i pozauczelnianej, wykorzystywanej do realizacji zajęć; w przypadku oceny prowadzonej na profilu ogólnoakademickim ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury naukowej, a w przypadku oceny na profilu praktycznym ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury, która jest wykorzystywana do prowadzenia zajęć kształtujących umiejętności praktyczne oraz wyposażenia instytucji, w których odbywane są praktyki.5 – Spotkania z:
– nauczycielami akademickimi oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia,
– przedstawicielami studentów, samorządem studenckim, oraz studenckiego ruchu naukowego,
– przedstawicielami otoczenia społeczno-gospodarczego,6 – Spotkania członków zespołu oceniającego w celu dokonania analizy informacji zebranych, sformułowania wniosków, uwag i zaleceń podsumowujących wizytację.7 – Spotkanie końcowe z władzami uczelni.
2. W przypadku powtórnego postępowania oceniającego, o którym mowa w § 17 ust. 10 Statutu, wizytacja odbywa się na zasadach określonych w tym przepisie i może trwać jeden dzień.
Raporty i uchwały Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Treść raportów i uchwał z wizytacji przeprowadzonych w PWSZ w Tarnowie przez Polską Komisję Akredytacyjną dostępna jest na stronie http://www.pka.edu.pl
- UCZELNIANY SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Uchwały i zarządzenia
- § Zarządzenie nr 15/2022 Rektora Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie z dnia 9 marca 2022 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Rektora PWSZ w Tarnowie nr 6/2019 z dnia 24 stycznia 2019 r. w sprawie określenia składu Instytutowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia, Rad Programowych dla Kierunków Studiów, Kierunkowych Zespołów Studenckich oraz określenia ich odpowiedzialności
- § Zarządzenie nr 61/2021 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 16 lipca 2021 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Rektora PWSZ w Tarnowie nr 6/2019 z dnia 24 stycznia 2019 r. w sprawie określenia składu Instytutowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia, Rad Programowych dla Kierunków Studiów, Kierunkowych Zespołów Studenckich oraz określenia ich odpowiedzialności
- § Zarządzenie nr 6/2019 Rektora PWSZ w Tarnowie z dnia 24 stycznia 2019 r. w sprawie określenia składu Instytutowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia, Rad Programowych dla Kierunków Studiów, Kierunkowych Zespołów Studenckich oraz określenia ich odpowiedzialności
- § Uchwała nr 44/2012 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 14 września 2012 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Obecnie trwają prace nad uaktualnieniem Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia (Zarządzenie nr 108/2021 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 1 grudnia 2021 r. w sprawie powołania Komisji Rektorskiej ds. uaktualnienia Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia)
Skład osobowy Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia i Zespołu ds. Audytu Jakości Kształcenia
Skład osobowy Komisji ds. Toku Studiów
Skład osobowy przedstawicieli Kierunkowych Zespołów Studenckich
Sprawozdania z działalności Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia (URJK) i Działu Jakości Kształcenia
Sprawozdanie z działalności Działu Jakości Kształcenia w roku akademickim 2020/2021
Programy studiów i harmonogramy realizacji programów studiów
Efekty uczenia się dla kierunków studiów:
Senat PWSZ w Tarnowie przyjął w dniu 7 czerwca 2019 r. efekty uczenia się dla kierunków studiów zgodne z charakterystykami I oraz II stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji. Lista kierunków studiów: Administracja, I stopnia (AP1), Administracja, II stopnia (AP2), Automatyka i robotyka (AR1), Chemia (CH1), Ekonomia (EK1), Elektronika i telekomunikacja (EN1), Elektrotechnika (ET1), Filologia (FI1), Grafika (GR1), Informatyka (IN1), Inżynieria Materiałowa (IM1), Matematyka (MT1), Mechatronika (ME1), Ochrona środowiska (OŚ1), Pedagogika (PE2), Praca socjalna (PS1), Wychowanie fizyczne (WF2), Wzornictwo (WZ1). Kierunki studiów, które uwzględniają w swoich efektach uczenia się standardy kształcenia to: Pielęgniarstwo (PL1, PL2, PLPm) – zawód pielęgniarka, Fizjoterapia (FZ) – zawód fizjoterapeuta, Filologia polska (FP1, FP2) oraz Wychowanie fizyczne (WF1, WF2) – zawód nauczyciel. [1 – studia pierwszego stopnia, 2 – studia drugiego stopnia, bez numeru – jednolite studia magisterskie, Pm – studia pierwszego stopnia pomostowe na Pielęgniarstwie]
Wzory tabel efektów uczenia się w wersji elektronicznej (zgodne z Uchwałą Senatu 13/2019)
Przykład przepracowania efektów z KRK na PRK
- Ankiety
- – Sprawozdanie z ankiet oceniających nauczanie zdalne w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie (rok akademicki 2020/2021)
- – Sprawozdanie z ankiet oceniających warunki studiowania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie (rok akademicki 2020/2021)
- – Sprawozdanie z ankiet oceniających warunki studiowania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie (rok akademicki 2018/2019)
- § Uchwała nr 63/2012 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie utraty mocy obowiązującej Uchwały nr 13/2002 z dn. 29.11.2002 r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu określającego zasady przeprowadzenia ankiet opiniujących proces kształcenia w PWSZ w Tarnowie
- § Zarządzenie nr 83/2012 Rektora PWSZ w Tarnowie z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia wzoru kwestionariusza ankiety PWSZ w Tarnowie służącej ocenie zajęć dydaktycznych oraz warunków studiowania
- § Zarządzenie nr 82/2012 Rektora PWSZ w Tarnowie z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie wdrożenia procedury „Zasady prowadzenia ankietyzacji w PWSZ w Tarnowie”
- Potwierdzanie efektów uczenia się
- § Uchwała nr 26/2021 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr 106/2019 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 30 września 2019 r. w sprawie określania sposobu potwierdzania efektów uczenia się
- § Uchwała nr 106/2019 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 30 września 2019 r. w sprawie określania sposobu potwierdzania efektów uczenia się
- § Uchwała nr 34/2015 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie organizacji potwierdzania efektów uczenia się
- Uznawanie efektów uczenia się
- § Uchwała nr 101/2019 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 24 września 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Studiów PWSZ w Tarnowie (Dz. VIII, § 21)
- § Uchwała nr 14/2015 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Studiów PWSZ w Tarnowie (Dz. VI § 20 oraz Dz. VII § 21 i 22)
- § Uchwała nr 53/2017 Senatu PWSZ w Tarnowie z dnia 28 czerwca 2017 r. w sprawie uchwalenia zmian w Regulaminie Studiów PWSZ w Tarnowie (zmiana §20 Regulaminu Studiów PWSZ w Tarnowie)
- § Europejskie wskazówki dotyczące walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego
- JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA W WARUNKACH ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. 2020, poz. 1908).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz. U. 2020, poz. 1881)
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. 2020, poz. 911)
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2020, poz 726)
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. 2020 poz. 581).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. 2020, poz. 420).
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie studiów (Dz. U. 2020, poz. 853).
- Komunikaty Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
- Środowiskowe wytyczne w związku z częściowym przywracaniem działalności uczelni (18.05.2020 r.)
- Zalecenia dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa organizacji zajęć laboratoryjnych i klinicznych na studiach (14.05.2020 r.)
- Rekomendacje dotyczące realizacji praktyk na studiach pierwszego i drugiego stopnia, oraz jednolitych studiach magisterskich (01.04.2020 r.)
- Kształcenie zdalne na uczelniach (27.03.2020 r.)
- Zarządzenia Rektora PWSZ w Tarnowie
- Zarządzenie nr 33/2021 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 5 maja 2021 r. w sprawie zasad weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programach studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w okresie ograniczenia funkcjonowania uczelni w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVD-19
- Zarządzenie nr 6/2021 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 22 stycznia 2021 r. w sprawie formy elektronicznej dokumentowania osiągnięć studenta w toku studiów
- Zarządzenie nr 5/2021 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 22 stycznia 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad przystępowania do egzaminów i zaliczeń w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 oraz zasad zaliczania semestru
- Zarządzenie Nr 3/2021 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 21 stycznia 2021 r. w sprawie odstąpienia od przeprowadzania ankiet służących ocenie zajęć dydaktycznych i warunków studiowania w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021
- Zarządzenie nr 100/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 16 października 2020 r. w sprawie zmiany zasad organizacji kształcenia w warunkach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem zwalczaniem COVID-19 w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 ogłoszonych zarządzeniem nr 83/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie z dnia 9 września 2020 r.
- Zarządzenie nr 83/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 9 września 2020 r. w sprawie organizacji kształcenia w warunkach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021.
- Zarządzenie nr 64/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie zmian w Zarządzeniu Nr 48/2020 z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie odstąpienia od przeprowadzania ankiet służących ocenie zajęć dydaktycznych i warunków studiowania w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020
- Zarządzenie nr 55/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania egzaminów dyplomowych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie w okresie zawieszenia funkcjonowania Uczelni wskutek zagrożenia epidemicznego SARS-CoV-2.
- Zarządzenie nr 49/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie zasad weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programach studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich w okresie ograniczenia funkcjonowania uczelni w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVD-19
- + Załączniki do Zarządzenia nr 49/2020 (Instrukcja)
- Zarządzenie nr 48/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie odstąpienia od przeprowadzania ankiet służących ocenie zajęć dydaktycznych i warunków studiowania w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020
- Zarządzenie nr 30/2020 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie z dnia 26 marca 2020 r. w sprawie sposobu realizacji treści programowych i potwierdzania efektów uczenia się z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość w związku z przeciwdziałaniem skutkom rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 wśród członków społeczności Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego