Akademia Tarnowska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://biblioteka.anstar.edu.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści nieobjęte przepisami

  • Niektóre dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:
  • Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do samodzielnego badania dostępności cyfrowej strony internetowej i jej zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Moniki Grela — mejlowo pon@atar.edu.pl lub telefonicznie 14 63 16 653.

    Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

    Zgłaszając takie żądanie podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
    • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
    • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

    Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

    Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

    Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

    Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

    Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

    Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Rektora Uczelni:

    • Rektor – dr hab. Małgorzata Kołpa, prof. Uczelni
    • Adres: ul. Mickiewicza 8,33-100 Tarnów,
    • mejl: rektorat@atar.edu.pl.
    Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

    Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

    Pozostałe informacje

    Dostępność architektoniczna

    Akademia Tarnowska — ul. Mickiewicza 8, 33-100

    Kampus Uczelni o powierzchni prawie 3,5 hektara składa się z siedmiu budynków oznaczonych literami od A do G.

    Budynek A – budynek główny, 4 kondygnacyjny o powierzchni użytkowej 6284 m2, w budynku znajdują się sale dydaktyczne i pomieszczenia administracyjne.

    Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Do części korytarza prowadzą schody, które można pokonać za pomocą platformy schodowej. W budynku nie ma windy.

    1. Do budynku prowadzi 6 wejść ze schodami. Wejście główne zlokalizowane jest od ul. Mickiewicza, drzwi otwierają się automatycznie, wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Pozostałe 5 wejść znajduje się od strony dziedzińca, 3 wejścia posiadają podjazdy dla osób niepełnosprawnych, w trzech wejściach drzwi otwierają się automatycznie.
    2. Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
    3. li>Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku są dwie windy do których mieszczą się wózki osób niepełnosprawnych.
    4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym (2 toalety) i drugim piętrze (1 toaleta) w sąsiedztwie windy.
    5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
    6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    7. W budynku, w sali 110 na I piętrze dostępna jest pętla indukcyjna. Ponadto w Biurze ds. Osób Niepełnosprawnych można wypożyczyć  przenośne pętle indukcyjne. 
    8. Przy Biurze ds. Osób Niepełnosprawnych działa Inkubator Naukowo-Dydaktyczny, w którym to studenci mogą wypożyczyć potrzebny sprzęt (np. laptopy, pętle indukcyjne, tablety, smartfony, dyktafony, słuchawki bezprzewodowe, słuchawki bluetooth, nośniki pamięci).
    9. W całym budynku jest dostęp do sieci WIFI.
    10. Na parterze znajduje się pomieszczenie dla osób z niepełnosprawnościami wyposażone w komputer.
    11. Płaskie chodniki, szerokie korytarze, równe antypoślizgowe podłogi, brak progów przy wejściu do sal oraz wszechobecne oznakowania ułatwiają poruszanie się oraz łatwe rozpoznanie w terenie,
    12. W każdej Sali na uczelni znajduje się laptop, rzutnik multimedialny oraz mikrofon co ułatwia studentom odbiór wzrokowy i słuchowy prowadzonych zajęć,
    13. W sali konferencyjnej przygotowana została kabina do tłumaczenia symultanicznego dla osób z niepełnosprawnością. Z kabiny tej korzystają studenci kierunków filologicznych,
    14. W 4 budynkach, które mają więcej niż 1 piętro znajduje się schodołaz gąsienicowy, którym można przetransportować osobę potrzebującą pomocy np. w razie pożaru, zasłabnięcia, ataku paniki, itp.

    Budynek B – Pawilon dydaktyczno-biblioteczny, 2 kondygnacyjny o powierzchni użytkowej 3089 m2, w budynku znajdują się laboratoria chemiczne, sale dydaktyczne i biblioteka.

    1. Do budynku prowadzi 3 wejścia. Wejście główne z terenu kampusu, bez schodów, drzwi otwierają się automatycznie. Pozostałe 2 wejścia ze schodami znajdują się od strony parkingu.
    2. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
    3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku jest winda do której mieści się wózek dla osób niepełnosprawnych.
    4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze.
    5. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Budynek CD – Centrum Nowoczesnych Technologii składa się z Pawilonu Dydaktycznego (C), 4 kondygnacyjnego o powierzchni użytkowej 4316 m2 oraz z Pawilonu Laboratoryjno-Technologicznego (D), 2 kondygnacyjnego o powierzchni użytkowej 1785 m2, w budynku znajdują się sale dydaktyczne, laboratoria komputerowe i elektroniczne oraz pomieszczenia administracyjne.

    1. Do budynku prowadzi 3 wejścia w tym 2 wejścia ze schodami. Wejście główne z terenu kampusu, drzwi otwierają się automatycznie, wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Do drugiego wejście prowadzi ten sam podjazd dla osób niepełnosprawnych.
    2. Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
    3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku CD są dwie windy do których mieści się wózek osoby niepełnosprawnej.
    4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku C w sąsiedztwie windy.
    5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
    6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    7. W budynku, w sali C06 zamontowana została na stałe pętla indukcyjna.

    Budynek EF – Hala sportowa (E) o łącznej powierzchni użytkowej 2 453,47 m2, Zespół sportowo-rekreacyjny (E) o łącznej powierzchni użytkowej 2 457,06 m2, Pływalnia (F) o łącznej powierzchni  użytkowej 1 846,95 m2, parking podziemny usytuowany pod halą sportową na 90 stanowisk o łącznej powierzchni 2 723,27 m2.

    1. Do budynku prowadzi 2 wejścia. Wejście główne z terenu kampusu, drzwi otwierają się automatycznie, drugie wejście od strony parkingu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
    2. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
    3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku jest winda do której mieści się wózek osoby niepełnosprawnej, winda zjeżdża także na parking podziemny.
    4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku E (2 szt.) i na pierwszym piętrze (1 szt.).
    5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
    6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    7. W całym budynku jest dostęp do sieci WIFI.

    Budynek G – Budynek dydaktyczny, 4 kondygnacyjny + piwnica o łącznej powierzchni użytkowej 3 764,64 m2. W budynku znajdują się pracownie fizjoterapii, pracownie pielęgniarstwa, sale dydaktyczne, sale wykładowe.

    1. Do budynku prowadzi 2 wejścia. Wejście główne z terenu kampusu, drzwi otwierają się automatycznie, drugie wejście od strony parkingu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
    2. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
    3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku jest winda do której mieści się wózek osoby niepełnosprawnej, winda zjeżdża także do piwnicy.
    4. Toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze i na trzech piętrach budynku.
    5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
    6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    7. W całym budynku jest dostęp do sieci WIFI.

    Dom Studenta  

    1. Przed budynkiem Domu Studenta znajduje się podjazd ułatwiający osobie z niepełnosprawnością dostanie się do budynku akademika.
    2. Recepcja oraz szatnia znajduje się blisko drzwi wejściowych.
    3. Dla ułatwienia w Domu Studenta znajduje się winda, w której mieści się wózek osoby niepełnosprawnej.
    4. Pokoje, które wykorzystywane są przez osoby z niepełnosprawnością znajdują się na parterze.
    5. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    6. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
    7. W całym budynku jest dostępna sieć WIFI.
    8. Osoby z niepełnosprawnością mogą wystąpić do kierownika Domu Studenta o zakwaterowanie w wybranym pokoju. W uzasadnionych przypadkach o zakwaterowanie z osobą niepełnosprawną lub przewlekle chorą może ubiegać się opiekun tej osoby.

    Dostępność komunikacyjno-informacyjna

    • Wnioskowanie o tłumacza polskiego języka migowego: brak
    • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
    • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
    • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.atar.edu.pl/artykuly/raport-o-stanie-dostepnosci.
Wróć do góry