Za nami już piąta edycja zajęć online w obszarze zawodowym elektryczno-elektronicznym realizowanym przez Akademię Nauk Stosowanych w Tarnowie w ramach projektu Małopolskiej Chmury Edukacyjnej – Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce II.
14 czerwca w murach naszej Uczelni odbyło się zakończenie zajęć dla grupy elektronicznej. Przypomnijmy, że obszar elektryczno-elektroniczny podzielony jest na dwa bloki tematyczne: „Programowanie mikrokontrolerów – Arduino” i „Programowanie sterowników PLC – LOGO! Siemens” celem lepszego dopasowania treści merytorycznych do zapotrzebowania zgłaszanego przez szkoły. Ostatnie zajęcia były zatytułowane „Aktualne kierunki wykorzystania Arduino” i poprowadził je dr inż. Jacek Jasielski, który pokazał, jak można integrować wiele różnych rozwiązań technicznych, czujników, urządzeń w jeden spersonalizowany według własnych potrzeb system.
W Auli przed uczniami wystąpiła także JM Rektor ANS w Tarnowie dr hab. Małgorzata Kołpa, prof. Uczelni, która pogratulowała im ukończenia całego cyklu zajęć, zachęcając jednocześnie do kontynuowania edukacji.
Po wykładzie uczniowie zwiedzili bazę techno-dydaktyczną Wydziału Politechnicznego, nowocześnie wyposażone laboratoria, testowali sprzęt dydaktyczno-naukowy, oglądali wykonane projekty studenckie, a także mogli obserwować próbkę zajęć w formie laboratoriów, które w tym czasie były prowadzone w Wydziale Politechnicznym.
W projekcie zaplanowano także stacjonarne, w laboratoriach Wydziału Politechnicznego naukowe warsztaty weekendowe, które chcemy przeprowadzić na jesień br. oraz wiosnę 2023 r. Już teraz zachęcamy uczniów do udziału w nich. Szczegóły w szkołach uczestniczących w projekcie.
Szkoły, które brały udział w zajęciach:
Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie, Zespół Szkół im. K. K. Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej, Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie, Powiatowy Zespół nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych im. Ignacego Łukasiewicza w Oświęcimiu, Zespół Szkół w Gdowie