Żyjemy w świecie, który charakteryzuje się ciągłą zmianą. Zmiana ta związana jest przede wszystkim z rozwojem technologii, ale tak naprawdę widoczna jest wszędzie – w ekonomii, życiu społecznym, jak również w edukacji. Jak w takiej sytuacji nauczyć się żyć ze świadomością, że to, czego nauczyliśmy się do tej pory, może już wkrótce być nieaktualne lub niewystarczające? Jak znaleźć w sobie chęć do podejmowania wyzwań? Jak poradzić sobie z presją, lękiem przed porażką i krytyką oraz ze świadomością, że błędy są w życiu nieuniknione? Odpowiedzią może być próba budowania w sobie nastawienia na rozwój, o czym opowiedzą Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród podczas spotkania 5 czerwca o godz. 9.00 (sala C06).
Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród od ponad dwudziestu pięciu lat pracują jako nauczyciele języka angielskiego w tarnowskich liceach ogólnokształcących. Są tłumaczami przysięgłymi, a od dziesięciu lat działają aktywnie w społeczności eduzmieniaczy – grupie Superbelfrzy RP. Są autorami artykułów w czasopismach dla nauczycieli oraz trenerami w programach edukacyjnych. W 2022 roku zdobyli statuetkę „Liderów zmian w edukacji” w konkursie Popojutrze 2.0 za swoją innowację edukacyjną pt. „Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie”. Prowadzą Stowarzyszenie Tarnowska Akademia Nauki zajmujące się wspieraniem nauczycieli i edukatorów w edukacji zdalnej i hybrydowej. Marcin jest współtwórcą polskiego podcastu edukacyjnego EduGadki, trenerem programu Asy Internetu oraz ekspertem w europejskim programie Novigado, poświęconym aktywnym metodom uczenia się w elastycznych przestrzeniach edukacji. W 2013 roku zdobył tytuł Nauczyciela Roku, a w kolejnych latach projekty jego uczniów zdobywały międzynarodowe nagrody w konkursach Cyberfair oraz Unsung Heroes. Od kilku lat ćwiczą tai-chi i uwielbiają podróże, z których czerpią inspiracje do swojej pracy.