W ramach realizacji zajęć „Edukacja czytelnicza w pracy pedagoga” studenci studiów magisterskich na kierunku pedagogika publikują swoje scenariusze lekcji na łamach ogólnopolskiego miesięcznika „Biblioteka w Szkole”.
Konieczność prowadzenia zajęć zdalnych uniemożliwiła nam realizację zaplanowanych form aktywizujących z udziałem dzieci i uczniów. Część zajęć zaplanowana była w formie lekcji pokazowych, w ramach których studenci kierunku mieli poprowadzić tzw. lekcje edukacji czytelniczej. Sytuacja epidemiczna nie pozwoliła nam na to; dała jednak impuls do innych, równie ciekawych możliwości zaangażowania przyszłych pedagogów – wyjaśnia dr Wioletta Jachym, koordynator przedmiotu.
Pierwszy ze scenariuszy lekcji został już opublikowany w periodyku „Biblioteka w Szkole” (4/2021). Kolejne zostały przyjęte do druku przez redakcję, która z entuzjazmem odpowiedziała na zaproszenie do współpracy między wydawcą a studentami naszej Uczelni.
W trakcie zajęć studenci mieli także okazję zapoznać się z praktycznymi działaniami realizowanymi przez bibliotekarzy Biblioteki Pedagogicznej w Tarnowie. Dzięki uprzejmości pani dyrektor Beaty Kani odbyło się spotkanie online z udziałem studentów, które było okazją do zaprezentowania projektów realizowanych przez pracowników biblioteki w ramach edukacji czytelniczej dzieci i młodzieży.
Ciąg dalszy działań publikacyjnych studentów jeszcze przed nami, bo jak zapowiada dr Wioletta Jachym: niebawem przygotowane zostaną równie kreatywne scenariusze w ramach kolejnego przedmiotu, tym razem „Edukacji informatycznej w pracy pedagoga”.
Warto podkreślić zaangażowanie studentów, zarówno studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych, którzy zdecydowali się skorzystać z tej formy zaprezentowania swoich pomysłów szerszemu gronu odbiorców. Jest to doskonała forma przygotowująca do przyszłej pracy zawodowej, nie tylko w zakresie przygotowania metodologicznego, ale także jako forma samorozwoju zawodowego.