Klub Uczelniany AZS Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie powołał do życia sekcję e-sportową. Jej głównym celem jest popularyzowanie idei świadomego e-sportu wśród studentów oraz organizowanie turniejów gier komputerowych. Co ciekawe i godne podkreślenia inicjatywa utworzenia nowej, dwunastej sekcji wyszła od studentów, a zarząd klubu zgodził się na jej powołanie.
Idea e-sportu staje się coraz bardziej popularna w środowisku sportu akademickiego. Zarząd Główny AZS od dwóch lat organizuje turnieje gier komputerowych w randze Akademickich Mistrzostw Polski. – Kolejnym krokiem będzie z pewnością wliczanie wyników osiągniętych w tych rozgrywkach do klasyfikacji generalnej „AMP-ów”. Czy tak się stanie, przekonamy się już niebawem – mówi Wojciech Nowak, prezes Klubu Uczelnianego AZS PWSZ Tarnów.
Radę sekcji e-sportu tworzą: Artur Brzuchacz, Krzysztof Cieślak i Mateusz Malinowski. – Chcemy, aby e-sport traktować poważnie. To nie jest tak, że powołaliśmy sekcję, żeby mieć wytłumaczenie dla rodziców, że „znów gramy” – przekonuje Artur Brzuchacz. – Nasze plany zakładają oczywiście treningi on-line, spotkania „w realu”, ale także wsparcie trenerów od przygotowania fizycznego oraz mentalnego – dodaje.
– Panowie: Artur, Krzysztof i Mateusz wykazali tak wielką determinację, upór, ale i wiedzę w podejściu do tematu, że grzechem byłoby nie wykorzystać ich zapału – mówi Wojciech Nowak. – Warto przypomnieć, że organizowane przez nich w ostatnich latach turnieje przyciągnęły setki uczestników z całej Polski. To wielki potencjał, który wykorzystamy razem już pod skrzydłami AZS – dodaje.
W najbliższym czasie sekcja e-sportu we współpracy z Katedrą Informatyki Wydziału Politechnicznego PWSZ w Tarnowie zorganizuje trzy osobne turnieje: League of Legends, Counter Strike: Global Offensive oraz FIFA 2020.
Więcej informacji o wydarzeniach oraz samej sekcji znaleźć można można na stronie KU AZS PWSZ Tarnów pod adresem: azs.pwsztar.edu.pl w zakładce „sekcje – e-sport”.