
Mgr Magdalena Zając i dr Justyna Staszczyk – pracownice Dziekanatu Wydziału Administracyjno-Ekonomicznego i członkinie Stowarzyszenia Forum Administracji Akademickiej – uczestniczyły w III Forum Administracji Akademickiej, które odbyło się w dniach 15–16 maja 2025 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
To ogólnopolskie wydarzenie, przeznaczone dla pracowników administracji uczelni wyższych, zgromadziło ponad 400 uczestników z całej Polski. Program Forum obejmował szeroki wachlarz tematów, od strategicznych zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji akademickiej, przez rozwiązania cyfrowe, takie jak e-dyplomy i elektroniczne legitymacje studenckie, aż po kwestie dobrostanu w pracy, ewaluacji uczelni czy umiędzynarodowienia i rekrutacji studentów zagranicznych.
Dyskusje panelowe oraz prezentacje podkreśliły kluczową rolę pracowników administracyjnych (PAA) w funkcjonowaniu uczelni. Szczególną uwagę poświęcono współpracy pomiędzy nauczycielami akademickimi a administracją oraz potrzebę wzmacniania pozycji zawodowej pracowników administracyjnych poprzez rozwój kompetencji, systemy awansów i adekwatne wynagrodzenie.
Udział naszych przedstawicielek w Forum to nie tylko okazja do zdobycia nowej wiedzy i inspiracji, ale również do wymiany doświadczeń i budowania relacji z pracownikami administracji akademickiej z innych uczelni.