mgr Anna Grabowska – Katedra Filologii

Moje zainteresowania, jako nauczycielki języka francuskiego i włoskiego oraz przedmiotów w tych językach, obejmują procesy uczenia się, nauczania, akwizycji języka, a w tym cechy osobowości studenta, które mają wpływ na to, jak uczymy się języków obcych i jak przebiega nauka w przypadku poszczególnych osób. Pomogę Ci przyjrzeć się Twoim indywidualnym cechom, co może ułatwić Ci poznanie siebie i naukę. Pokażę metody i pomoce zaczerpnięte z projektów europejskich, przydatne w odkrywaniu kolejnego języka, bazujące na pokrewieństwie i podobieństwie językowym. Na tutoriale zapraszam osoby skłonne do refleksji nad własną nauką, znające przynajmniej jeden język romański, które chcą odkryć język francuski lub włoski, gotowe na ewentualność uwzględnienia osiągniętych wyników dla celów naukowych. Fascynuje mnie współczesna, jak i odległa w czasie kultura krajów romańskich, lubię podróże, sztukę, górskie wędrówki i widoki.

dr Wanda Kulesza – Katedra Pedagogiki

Jestem pedagogiem – wieloletnim nauczycielem akademickim – obecnie w Katedrze Pedagogiki Akademii Tarnowskiej. Moje zainteresowania naukowe obejmują obszar zagadnień dotyczących kompetencji społecznych nauczycieli. Jestem opiekunem koła naukowego pedagogów Paideia. Moim hobby to: podróże, film i muzyka klasyczna.
Jako tutor proponuję współpracę w obszarze tutoringu rozwojowego (doskonalenie własnych kompetencji osobowościowych i interpersonalnych) oraz tutoringu naukowego; pomocy przy napisaniu tekstu naukowego, zaprojektowaniu badań, przygotowaniu do autoprezentacji w wystąpieniach publicznych konferencjach .

prof. dr hab. Elżbieta Osewska – Katedra Pedagogiki

Każdy z nas potrzebuje odkryć kim jest, czego poszukuje i co nadaje sens jego życiu. Istnieje wiele dróg, którymi możemy dążyć do poszukiwania prawdy o sobie, o innych i otaczającym świecie. Szukając prawdy o człowieku niezbędne jest poszukiwanie wieloaspektowe i całościowe odwołujące się do filozofii, zwłaszcza antropologii, humanistyki, pedagogiki, psychologii, socjologii, nauk teologicznych, nauk o rodzinie i innych. Ważne, by każda studentka i każdy student potrafił pogłębiając wiedzę w swojej dyscyplinie rozpoznawać również, co jest jego priorytetem. Dlatego w mojej współpracy z Tutees chcę wspierać ich w drodze odkrywania prawdy w nauce i prawdy o samym sobie. Motywuję do poszukiwania swojego „źródła życia” i podążania zgodnie ze swoją pasją i twórczością. Pomagam osobom, które chcą rozwijać się i stawać coraz bardziej świadomymi i dojrzałymi. Wspieram w pokonywaniu własnych ograniczeń, słabości i obaw, w stawianiu pytań, szukaniu odpowiedzi, wspólnym odkrywaniu talentów, doskonaleniu umiejętności, pogłębianiu wiedzy. Współpracuje przy realizacji projektów edukacyjnych, naukowych, konferencyjnych, publikacjach artykułów oraz wyjazdach zagranicznych. Jestem też otwarta na inne propozycje.
Zainteresowania:
Podejmuję badania w dziedzinie nauk humanistycznych, nauk społecznych, nauk o rodzinie i nauk teologicznych. Interesuje mnie filozofia, aksjologia, wychowanie, różne kultury, literatura piękna, podróże, języki obce. Jestem podróżniczką o wielu pasjach. Zapraszam do współpracy osoby, które chcą rozwijać swój potencjał intelektualny, emocjonalny, społeczno-moralny, kulturowy i religijny. Mogę pomóc w rozwoju naukowym i praktycznym w zakresie: pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, teorii wychowania, pedagogiki personalistycznej, pedagogiki chrześcijańskiej, edukacji religijnej, komunikacji interpersonalnej, nauk o rodzinie, etyki, antropologii, aksjologii, współczesnych nurtów kulturowych i religijnych. Jeśli chcesz lepiej poznać samego siebie, wystąpić na konferencji krajowej lub zagranicznej, poznać studentów z innych uczelni na świecie, napisać tekst naukowy, przygotować praktyczne rozwiązania do pracy w przedszkolu i szkole podstawowej, to zapraszam do wspólnego rozwoju akademickiego i osobowego.

dr hab. Małgorzata Pachowicz, prof. Uczelni Katedra Filologii Polskiej

Obszar pracy
W ramach tutoringu akademickiego podejmę współpracę z osobami, które interesują zagadnienia dotyczące współczesnej polszczyzny (np. zmian w słownictwie, kultury języka, poprawności języka w mediach), a także dziedzictwa językowego i kulturowo-historycznego regionu. Jednocześnie jestem otwarta na propozycje innych tematów, które nawiązują do moich zainteresowań językiem polskim. Chciałabym, żeby spotkania tutorskie pomogły osobom z różnych kierunków studiów zwrócić uwagę na bogactwo i różnorodność polszczyzny w perspektywie teraźniejszości i z odwołaniami do przeszłości.
Zainteresowania
W kręgu moich zainteresowań mieszczą się językoznawstwo współczesne, socjolingwistyka, pragmalingwistyka, język w mediach i kultura języka w mediach, a także dziedzictwo językowe i kulturowo-historyczne Małopolski. Jestem autorką i współautorką publikacji, w których odzwierciedlają się moje zainteresowania naukowo-badawcze (https://orcid.org/0000-0002-4862-6868)

dr Magdalena Szczepanik-Ninin Katedra Filologii

Zajmuję się dydaktyką języków obcych. Studiowałam we Francji, stąd język francuski i kultura tego kraju są mi szczególnie bliskie. Aktualnie rozwijam swój warsztat zawodowy w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej : razem ze studentkami 4 roku realizujemy warsztaty z zakresu gier, zabaw i wyliczanek w języku angielskim. Opracowałam sposób nauczania gry w szachy dzieci siedmioletnich poprzez ruch i chciałabym rozwinąć ten projekt, przekształcając go w metodę nauczania języka obcego. Zapraszam do współpracy osoby otwarte na zagadnienia (inter)kulturowe i te, które chcą wykorzystać języki obce (zwłaszcza francuski) w ramach własnych pomysłów.


Wróć do góry