KLEKSS Kapitał Ludzki – Edukacyjny Komponent Strategii Szkoły to projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.

Celem ogólnym projektu było dostosowanie kształcenia na poziomie wyższym do potrzeb gospodarki i rynku pracy, a tym samym zwiększenie szans uczelni na sprostanie wyzwaniom gospodarki opartej na wiedzy poprzez wdrożenie wielopłaszczyznowego programu rozwojowego uczelni.

Zobacz galerię zdjęć z Konferencji podsumowującej Projekt >>>

Projekt „KLEKSS” objął swoim wsparciem studentów oraz osoby zatrudnione, gdyż jego celem szczegółowym było zwiększenie liczby absolwentów kierunków matematyczno-przyrodniczych i inżynierskich oraz podniesienie umiejętności i kwalifikacji osób z wyższym wykształceniem. W ramach tego projektu zrealizowano „Repetytorium z matematyki oraz fizyki z elementami chemii” dla studentów I roku. Studenci ostatnich lat studiów ścisłych I i II stopnia, absolwenci tych studiów oraz osoby pracujące w branżach technicznych mogli wziąć udział w kursie „Podstawy robotyki”. Kurs „Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych” przeznaczony był dla studentów i absolwentów wszystkich kierunków. W ramach KLEKSS’a uruchomiono również studia podyplomowe „Efektywne użytkowanie energii” mające wykształcić grupę osób świadomie wpływających na efektywne użytkowanie energii w swoim najbliższym otoczeniu.

REPETYTORIUM Z MATEMATYKI

Jednym z celów zadania było powstrzymanie niekorzystnej tendencji związanej z rezygnacja ze studiów przez wielu studentów pierwszego roku kierunków przyrodniczych, matematycznych i technicznych ze względu na obniżający się poziomem kompetencji matematycznych absolwentów szkół ponadgimnazjalnych.

Zajęcia były prowadzone przez matematyków – doświadczonych nauczycieli akademickich PWSZ w Tarnowie: dr Ewę Cygan, dr. hab. Leszka Gasińskiego, dr. Juliana Janusa, dr Beatę Milówkę, dr Marzenę Pytel-Kudelę, mgr Agnieszkę Rygiel, dr. Jerzego Stochla. Przeprowadzono trzy edycje repetytorium w latach: 2009/2010, 2010/11, 2011/12. Odbyło się 2700 godzin zajęć (w każdym z trzech cykli po 60 godzin zajęć w obu semestrach w każdej z 15 grup repetytorium). Przeszkolono 675 studentów pierwszego roku (po 225 osób w każdym z trzech cykli)

REPETYTORIUM Z FIZYKI Z ELEMENTAMI CHEMII

Udział w repetytorium mogli brać studenci I roku, którzy w programie studiów mieli przewidziane zajęcia z fizyki i chemii. Głównym celem zadania było powtórzenie wiadomości z fizyki i podstaw chemii w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej, ugruntowanie kompetencji w tym zakresie oraz pomoc studentom pierwszego roku studiów w adaptacji do wymagań stawianych na zajęciach z przedmiotów ścisłych objętych planem studiów. Odbyło się 1800 godzin zajęć (w każdym z trzech cykli po 60 godzin zajęć w obu semestrach w każdej z 10 grup repetytorium). Przeszkolono 450 studentów pierwszego roku (po 150 osób w każdym z trzech cykli).

PODSTAWY ROBOTYKI. KURS

Kurs był adresowany do absolwentów szkół wyższych, studentów ostatnich lat studiów oraz do osób chcących uzyskać dodatkowe kwalifikacje. Kurs miał na celu zdobycie lub pogłębienie umiejętności w zakresie programowania robotów przemysłowych oraz tworzenia oprogramowania narzędziowego. Zajęcia laboratoryjne prowadzono z wykorzystaniem Robotów dydaktycznych Lynx 6 oraz zestawów edukacyjnych LEGO MINDSTORMS NXT oraz z wykorzystaniem Robota przemysłowego Kawasaki FS003N. Kurs był prowadzony przez pracowników Zakładu Informatyki, obejmował 30 godz. wykładu i 30 godz. laboratorium. Przeprowadzono 4 edycje kursu, zakupiono i rozdano uczestnikom 96 zestawów podręczników. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem Platformy Edukacyjnej PWSZ w Tarnowie na której znajdowały się specjalnie opracowane materiały dydaktyczne. Przeszkolono 96 osób, 100% uczestników pomyślnie zdało egzaminy końcowe, wydano 96 certyfikatów potwierdzających ukończenie kursu, w tym 25 w języku angielskim.

PODSTAWY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH. KURS

Celem zadania było przeszkolenie 144 osób w zakresie przygotowywania prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem pakietu Adobe CS4 i CS5 oraz programu Camtasia Studio i syntezatora mowy Expressivo. Grupą docelową byli studenci wyższych lat studiów (od 2 roku wzwyż), absolwenci uczelni oraz osoby pracujące z wyższym wykształceniem. Zajęcia były prowadzone przez doświadczonych nauczycieli akademickich z Zakładu elektroniki i telekomunikacji PWSZ w Tarnowie: dr. inż. Roberta Wielgata,
mgr. inż. Łukasza Mika, mgr. inż. Piotra Kapustkę. Przeprowadzono trzy edycje kursu w latach: 2009, 2010, 2011. Przeszkolono 144 osoby w zakresie podstaw tworzenia prezentacji multimedialnych – po 48 osób w każdej edycji. Dla każdego uczestnika kursu zakupiono i nieodpłatnie przekazano zestaw podręczników do nauki programów z pakietu Adobe przerabianych w trakcie zajęć.

STUDIA PODYPLOMOWE. EFEKTYWNE UŻYTKOWANIE ENERGII – AUDYT ENERGETYCZNY NA POTRZEBY TERMOMODERNIZACJI ORAZ OCENY ENERGETYCZNEJ BUDYNKÓW

Celem studiów podyplomowych było przygotowanie uczestników studiów do sporządzania oceny energetycznej budynku, lokalu mieszkalnego, części budynku stanowiących samodzielną część techniczno – użytkową oraz sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej. Ponadto umiejętności i wiedza zdobyte w ramach studiów przydatne będą dla osób podejmujących decyzję o modernizacji budynków, w celu zmniejszenia zużycia energii w tych obiektach. W trzech edycjach studiów podyplomowych wzięło udział 99 uczestników, którzy podwyższyli lub zmienili kwalifikacje zawodowe w zakresie efektywnego użytkowania energii i audytu energetycznego budynków.

………………………..
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wróć do góry