Za pierwszą, kilkudziesięcioosobową grupą uczniów z Tarnowa, Szczucina i Oświęcimia, ostatnie zajęcia online realizowane w ramach projektu „Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce II”. Spotkanie dla „grupy elektronicznej” z obszaru elektryczno-elektronicznego odbyło się w sali wykładowej PWSZ w Tarnowie – Centrum Nowoczesnych Technologii Instytutu Politechnicznego, dzięki czemu uczniowie mogli poczuć się jak studenci.
W wydarzeniu wzięli udział uczniowie oraz nauczyciele z Powiatowego Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie, Powiatowego Zespołu nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych w Oświęcimiu oraz z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie.
– Młodzi ludzie zwiedzili bazę techno-dydaktyczną Uczelni, przez co mogli wyobrazić sobie w jakich warunkach odbywa się studiowanie Elektroniki czy Elektrotechniki. Uczestnicy poznali nowocześnie wyposażone laboratoria, sprzęt dydaktyczno-naukowy, wykonane i wykonywane projekty studenckie, a także mogli obserwować próbkę zajęć w formie laboratoriów, które w tym czasie były prowadzone w Instytucie Politechnicznym – relacjonuje Grzegorz Aksamit, koordynator działań w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej w PWSZ.
Wszyscy biorący udział w tych zajęciach wykazali się aktywnością przez cały rok trwania zajęć, pozytywnie zaliczyli weryfikację końcową i otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie wraz z drobnymi upominkami. Ich wręczenia dokonali prof. dr hab. inż. Jadwiga Laska – Rektor PWSZ w Tarnowie i dr inż. Sebastian Bielecki – Dyrektor Instytutu Politechnicznego.
Zajęcia on-line dla tej grupy dobiegły końca, jednak jeszcze w czerwcu tego roku niektórzy uczniowie będą mieli możliwość wzięcia udziału w naukowych warsztatach letnich, które będą rozwinięciem treści z zajęć on-line.
– Warto dodać, że trwają jeszcze zajęcia online dla grupy elektrycznej, których zakończenie przewidziane jest na 4 czerwca, także w murach naszej Uczelni. Przypomnijmy, że obszar elektryczno-elektroniczny podzielony jest na dwa bloki tematyczne: „Programowanie mikrokontrolerów – Arduino” i „Programowanie sterowników PLC – LOGO! Siemens” celem lepszego dopasowania treści merytorycznych do zapotrzebowania zgłaszanego przez szkoły – kończy Grzegorz Aksamit.