Z wielką przyjemnością zapraszamy na konferencję wieńczącą projekt „Rewitalizacja Społeczna Tarnowa – Nowa Solidarność Międzypokoleniowa”, który był realizowany w ramach tzw. „Grantów Norweskich”. Tym razem w ciągu jednego dnia – 28 marca (czwartek) zaprezentujemy trzy bardzo ciekawe wykłady oraz trzy spotkania warsztatowe, których wspólnymi mianownikami są edukacja, komunikacja, rozwój i solidarność międzypokoleniowa. Początek w czwartek, 28 marca o godz. 10 w Auli Jana Szczepanika. Zapisy na warsztaty w Biurze Promocji, szczegóły niżej.
Spotkanie otworzy wykład Marty Łazarczyk zatytułowany Nie trzaskaj drzwiami… Jak się lepiej dogadywać międzypokoleniowo?
– W trakcie wykładu zajmiemy się aspektami neurobiologicznymi, wynikającymi z funkcjonowania naszych mózgów oraz tym, jakie to niesie konsekwencje dla relacji miedzy osobami, które dzieli kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat życia. Jakie czynniki warunkują naszą komunikację międzypokoleniową? Co zrobić, żeby można było lepiej się dogadywać z młodszymi/starszymi przedstawicielami pokoleń? Co mamy wspólne i jak się do tego odwołać? Na czym można budować? – zapowiada prelegentka.
Uzupełnieniem wykładu będzie warsztat prowadzony przez Martę Łazarczyk zatytułowany Potrzeby i wartości… jak je wykorzystać do lepszej komunikacji międzypokoleniowej?
Kolejnym mówcą będzie Dyrektor Operacyjny spółki Global Teachers, Artur Krawczyk, który swoje wystąpienie zatytułował Megatrendy – czyli jak zrozumieć wyzwania przyszłości?
Rozwinięciem wykładu będzie warsztat prowadzony również przez Artura Krawczyka zatytułowany: Jakie umiejętności budować, by wzmacniać swoją sprawczość i poczucie podmiotowości?
Ostatni wykład poświęcony będzie kształtowaniu modelu nowoczesnego lidera na przykładzie Tarnowskiej Akademii Młodych Liderów. O tym projekcie opowiedzą Patrycja Babiarz i Grzegorz Chmiel, koordynatorzy TAML.
Ostatni warsztat poprowadzi Magdalena Wajda. –Warsztat ten ma na celu uświadomienie uczestnikom w jakich sytuacjach i wydarzeniach społeczno-kulturalnych mogą prezentować swój głos i jak w takich momentach panować nad stresem, który jest naturalnym objawem, który towarzyszy nam podczas wystąpień publicznych – zapowiada prowadząca. Tytuł warsztatu to Mówię w swoim imieniu. Stres to nie problem!
Zapisy na warsztaty (liczba miejsc ograniczona) w Biurze Promocji AT. (14 6 316 588, p_kopa@atar.edu.pl)
PROGRAM KONFERENCJI:
- g. 10.00 – Nie trzaskaj drzwiami…Jak się lepiej dogadywać międzypokoleniowo? – Marta Łazarczyk
- g. 10.45 – Megatrendy – czyli jak zrozumieć wyzwania przyszłości? – Artur Krawczyk
- g. 11.30 – Kształtowanie modelu nowoczesnego lidera na przykładzie Tarnowskiej Akademii Młodych Liderów – Patrycja Babiarz
Wszystkie wykłady w Auli Jana Szczepanika.
PROGRAM WARSZTATÓW
Początek wszystkich warsztatów o godz. 12.00, zakończenie ok. 13.30
- Potrzeby i wartości… jak je wykorzystać do lepszej komunikacji międzypokoleniowej? – prowadząca Marta Łazarczyk (Sala C 06)
- Jakie umiejętności budować, by wzmacniać swoją sprawczość i poczucie podmiotowości? – prowadzący Artur Krawczyk (Sala C 102)
- Mówię w swoim imieniu. Stres to nie problem! – prowadząca Magdalena Wajda (Aula Szczepanika)
Marta Łazarczyk jest filolożką języka polskiego, dziennikarką, specjalistką public relations, trenerką komunikacji empatycznej bazującej na NonViolent Communication, coachem ACSTH i Needs-Based Coaching CCE, mediatorką w nurcie Kręgów Naprawczych, logoterapeutką V.E. Frankl Institut i ALEiA.
Współtworzy Centrum pomocy nauczycielom EduFlow. Jest wice-prezesem Zarządu Fundacji Alegoria Ośrodek Dialogu, Formacji i Misji w Tarnowie, w której między innymi koordynuje działania programu Verbi valor – wartość słowa.
Ekspertka w zakresie komunikacji bazującej na potrzebach i wartościach oraz wykorzystania ich do budowania i rozwijania potencjału zespołu.
Ma za sobą ponad 22-letnie doświadczenie w pracy w placówkach oświatowych jako nauczyciel, wychowawca oraz dyrektor szkoły na wszystkich poziomach edukacyjnych. Przez 13 lat zarządzała Zespołem Szkół Społecznych (Gimnazjum i Liceum) im ks. prof. J. Tischnera w Tarnowie. W tym czasie, wraz z zespołem nauczycieli, wypracowała styl komunikacji bazującej na empatii z wykorzystaniem narzędzi NVC (Nonviolent Communication) oraz narzędzi mediacyjnych i kręgów naprawczych, wspierających społeczność szkolną (uczniów, rodziców i nauczycieli) w osiąganiu dobrostanu.
Prowadzi doradztwo i wsparcie dla dyrektorów placówek oświatowych w Polsce w zakresie wdrażania rozwiązań, służących zmianie postaw nauczycieli i zmianie modelu szkoły na adekwatny do wyzwań współczesności.
Posiada ponad 15 letnie doświadczenie szkoleniowe i ponad 8 000 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Prowadzi indywidualne konsultacje coachingowe, mentoringowe i logoterapeutyczne (ponad 2 000 godzin).
Magdalena Wajda – z wykształcenia polonistka i animatorka kultury. Z zamiłowania trenerka umiejętności społecznych, animatorka społeczności lokalnych, instruktorka teatralna, pośrednik pracy, doradca zawodowy, nauczycielka języka polskiego.
Od lat działa w sektorach organizacji pozarządowych, administracji i biznesu. Współpracuje z samorządami, szkołami, uczelniami, organizacjami pozarządowymi, ministerstwami, instytucjami kultury, urzędami i klubami seniorów. Szlifowała swoje umiejętności jako koordynator projektów obywatelskich finansowych ze źródeł zewnętrznych.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu: wystąpień publicznych, komunikacji, integracji, budowania zespołów, komunikacji międzypokoleniowej, rozwiązywania konfliktów. Prowadzi warsztaty w oparciu o metodę dramy stosowanej i Teatru Forum. Ma doświadczenie w pracy z człowiekiem w każdym wieku. Na warsztatach uczy i rozwija samodzielne myślenie, współpracę, konstruktywną krytykę zarządzanie sobą, liderstwo, porozumienie bez przemocy.
Członkini Stowarzyszenia Nowe Przestrzenie, które ma na swoim koncie organizację Akademickich Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich. Od 12 lat tworzy i współorganizuje Tarnowską Ligę Debatancką i od roku- Tarnowską Ligę Debatancką Junior.
Artur Krawczyk – od 18 lat aktywnie działa w edukacji, zajmując się rozwojem umiejętności cyfrowych i aktywizującymi metodami dydaktycznymi. Jest pasjonatem edukacji i entuzjastą technologii cyfrowych. Jako menedżer projektów międzynarodowych i kilkudziesięciu krajowych projektów edukacyjnych oraz jako jedyny polski uczestnik programu International Visitor Leadership Programme 21st Century ChangeMakers, realizowanego przez Departament Stanu Stanów Zjednoczonych w 2019 r., zdobył doświadczenia, którymi dziś dzieli się, pracując z kadrą pedagogiczną i zarządzającą w szkołach w całym kraju. Jest współtwórcą przestrzeni projektzmiana.com a obecnie, rozwija, największą w Polsce, platformę e-learningową dla nauczycieli – szkolna24.pl.
Projekt „Tarnów – Nowe Spojrzenie” współfinansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Rozwój Lokalny 2014-2021.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.