Dział Badań Naukowych informuje, że ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło harmonogram planowanych naborów w konkursach w 2025 r.:
1. Społeczna odpowiedzialność nauki II – konkurs dla pracowników
Przedmiotem programu jest wsparcie podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki oraz innych jednostek organizacyjnych działających na rzecz upowszechniania nauki w realizacji projektów mających na celu popularyzację nauki oraz projektów związanych z utrzymaniem zasobów bibliotecznych o istotnym znaczeniu dla nauki lub jej dziedzictwa. Ogłoszenie naboru: wrzesień 2025 r.
2. Studenckie koła naukowe tworzą innowacje – konkurs dla studentów
Przedmiotem programu jest wsparcie studenckich kół naukowych w realizacji innowacyjnych projektów i podniesienia jakości działalności tych kół oraz usprawnienia mechanizmu transferu technologii i rozwiązań technicznych powstałych w ramach ich działalności do sfery gospodarczej. Ogłoszenie naboru: wrzesień 2025 r.
3. Perły nauki II – konkurs dla studentów
Przedmiotem programu jest wsparcie podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w tworzeniu wybitnie uzdolnionym studentom studiów drugiego stopnia lub studentom po ukończeniu trzeciego albo czwartego roku jednolitych studiów magisterskich warunków rozwoju naukowego. Ogłoszenie naboru: wrzesień/październik 2025 r.
Przypominamy, że trwa nabór w konkursie Nauka dla Rozwoju Społeczeństwa – uczelnia nie wyczerpała jeszcze limitu trzech wniosków w bieżącym roku kalendarzowym. Projekt dotyczy upowszechniania nauki i powinien obejmować:
- prowadzenie badań naukowych o potencjale aplikacyjnym,
- budowanie współpracy tych podmiotów i jednostek organizacyjnych z podmiotami działającymi w sferze społeczno-gospodarczej,
- implementację rozwiązań służących społeczności narodowej, społecznościom regionalnym lub lokalnym.
Szczegółowe informacje na temat konkursów znajdują się na stronie internetowej MNiSW.
O otwarciu konkursów, w których nabory wniosków są przewidywane we wrześniu i październiku Dział Badań Naukowych będzie informować w kolejnych wiadomościach.