Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zaprasza do udziału w programie „Społeczna odpowiedzialność nauki III”. Celem programu jest wsparcie podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki oraz innych jednostek organizacyjnych działających na rzecz upowszechniania nauki w realizacji projektów mających na celu popularyzację nauki przez upowszechnianie w sposób zrozumiały i przystępny dla społeczeństwa wyników badań naukowych i prac rozwojowych oraz realizacji projektów związanych z utrzymaniem zasobów bibliotecznych o istotnym znaczeniu dla nauki lub jej dziedzictwa.

Program składa się z modułów:

Popularyzacja nauki – w ramach którego jest wspierana realizacja projektów polegających na:

  • popularyzacji osiągnięć naukowych, pracy naukowców, badań naukowych i prac rozwojowych oraz na promocji nauki,
  • organizacji przedsięwzięć ukazujących przydatność wiedzy naukowej w codziennym życiu,
  • organizacji przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie tradycji społeczności akademickiej,
  • popularyzowaniu innowacyjnych rozwiązań w nauce i szkolnictwie wyższym;

Biblioteki naukowe – w ramach którego jest wspierana realizacja projektów polegających na utrzymaniu zasobów bibliotecznych o istotnym w skali kraju znaczeniu dla nauki lub jej dziedzictwa, ich opracowywaniu i udostępnianiu w postaci elektronicznej.

Wnioski należy składać w terminie od 8 października 2025 r. do 7 listopada 2025 r. do godz. 16.00.

Wysokość dofinansowania

  • Popularyzacja nauki – nie więcej niż 1 000 000 zł,
  • Biblioteki naukowe – nie więcej niż 250 000 zł 

– przy czym dofinansowanie to nie może stanowić więcej niż 80% całkowitego kosztu realizacji projektu.

Maksymalny okres realizacji projektu  – 24 miesiące. Wnioskującym w programie jest Uczelnia, która może zgłosić tylko 3 projekty.

Więcej informacji na temat programu na stronie MNiSW: https://www.gov.pl/web/nauka/spoleczna-odpowiedzialnosc-nauki-iii

Osoby zainteresowane udziałem w programie prosimy o kontakt z Działem Badań Naukowych, tel. 14 63 16 592 dbn@atar.edu.pl

Przypominamy, że uruchomienie procedury wnioskowania wymaga zgody Rektora AT (zob. Zarządzenie nr 2/2025 Rektora Akademii Tarnowskiej z dnia 9 stycznia 2025 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu przygotowania i realizacji projektów współfinansowanych z zewnętrznych źródeł finansowania w Akademii Tarnowskiej), https://bip.atar.edu.pl/zarzadzenie/z-2-2024

Wróć do góry